Doorgaan naar hoofdcontent

Bonusfail



Beste Albert Heijn,

We moeten praten! Echt.

Kijk, ik ben een ruimdenkend mens en ik heb best veel begrip. Ik snap dat je kopers wilt lokken en verleiden. Dat doen we in de bieb ook. We hebben daarvoor zelfs jullie 'retail inrichting' omarmt. En ook ik maak vaak dankbaar gebruik van je bonuskortingen door een voorraad vaste producten in te slaan of zelfs eens iets nieuws te proberen.

Ik snap ook nog wel dat je kopers met die oranje bordjes stiekem wilt misleiden. Door ze net een dag te lang te laten hangen. Of net een beetje tussen twee producten in. Of door er andere producten bij te plaatsen waardoor het lijkt alsof die ook onder de aanbieding vallen. Als dat jouw manier van zaken doen is, dan train ik mezelf altijd goed op te letten.

Ik heb ook echt begrip voor die vervelende controles bij de zelfscankassa. Er zal heus misbruik van worden gemaakt. Zowel uit boze opzet als misschien omdat je aan het eind van je budget altijd nog een stukje maand over hebt. Of omdat er domweg geen (werkende) barcode op een product zit... De meeste medewerkers tonen echt wel respect door m'n keurig ingepakte tas niet teveel overhoop te halen, dus ik toon begrip.

Maar mijn begrip houdt op als je zelf gaat lopen etteren met die zelfscanners, meneer Heijn. Kijk, als ik een bonusproduct scan én ik hoor die gezellige vallende muntjes (waardoor het hele gangpad weet dat ik een aanbieding heb gescoord) én de scanner toont m'n korting in het totaalbedrag, dan verwacht ik bij het afrekenen dat die korting ook is verrekend. Dat is toch de deal?

Gelukkig had ik dit keer niet veel boodschappen. Toevallig viel me op dat de bedragen anders waren dan na het scannen. En toen was ik helaas zo slim eens wél voor de milieu-onvriendelijke complete bon te kiezen, zodat ik kon checken waarom ik het gevoel had dat er iets niet klopte. En dat gevoel bleek juist.

Tuurlijk, als ik er iemand bijhaal, dan neemt die vriendelijk de tijd uit te zoeken aan wiens kant de fout zit en neem ik de tijd weer in een rij te gaan staan om zonder verdere discussie m'n gemiste korting uitbetaald te krijgen. Maar dat is toch zonde van zowel mijn tijd als die van je medewerkers?

Dus nu heb ik toch wel twee serieuze vragen, Albert. Ten eerste, hoe heb je dit technisch eigenlijk geregeld? Een correcte afrekening in de zelfscanner omzetten naar een verdwenen bonus bij het afrekenen? Best knap.

Maar ten tweede, hoe vaak heb je mij en je andere kopers - met nog enig vertrouwen in hun ziel - dit eigenlijk al geflikt? Rinkelen die muntjes lekker in je bonuszak?

Oh ja, en ten derde, wat ga je hieraan doen?

Met verwonderde groet,
Je bovenbuurvrouw

Reacties

Populaire scribble

Met trots: onze toolbar!

Stel je voor... Je werkt bij een ambitieuze bibliotheek , je hebt die cursus gevolgd, op je jaarwerkplan staat dat je een aantal web 2.0 toepassingen moet ontwikkelen en je wordt naar de Online Conferentie gestuurd voor inspiratie. Daar volg je een Happe.ning van Guus van de Brekel , die je laat ervaren hoe eenvoudig het is om zelf toolbars en widgets te maken. Wat doe je dan... Dan kruip je op een regenachtige woensdagmiddag met een collega achter Conduit en laat je je creatieve brein de rest doen. Je grasduint wat in de archieven van de huisstijl, je claimt alvast een bieblogdomein (want dat plan wordt straks echt wel goedgekeurd), je maakt wat keuzes, voegt nog wat links toe. En voila... Namens mijn twee geïnspireerde, creatieve, innovatieve collega's presenteer ik u met trots de Bibliotheek Hengelo Toolbar Ze gaan hem nog perfectioneren (5 minuten werk), erop toezien dat hij op alle pc's in de organisatie wordt gedownload, aanmelden bij de na-23-dingen-wiki ...